středa 22. října 2014

Prázdné místo

     Po hrozněěě dlouhé době jsem ji konečně dočetla. 

Obálka knihy

Kniha: Prázdné místo
Autor: J. K. Rowlingová
Počet stran: 544

Můj názor na knihu: 
     Kniha od slavné autorky o Harrym Potterovi, která je o jednom menším městě Pagfordu. Nebo spíše je o několika lidech, který zde žijí, jak mají propletený život a jak složitý ten svůj život každý z nich má. Tlusťoch a Andrew, Gaia a Sukvinder a také Krystal, jsou hlavními mladšími hrdiny knihy, kteří řeší dospívání, svoje rodiče a holky/kluky. Andrewovi se hodně líbí Gaia, která se nedávno se svojí matkou přistěhovala a on nesnáší svého otce. Tlusťoch je synem ředitele školy a začal chodit s Krystal, no chodit, je asi moc silný výraz. Krystal je sice oblíbená, ale trochu nenáviděná dívka z Polí, má matku feťačku a malého bratra Robiieho. Sukvinder je jiná než ostatní, její rodiče jsou doktoři, ostatní ji nemají moc v lásce, kord když ji Tlusťoch záměrně škodí kde může. 
     Dalšími aktéry celé knihy jsou jejich rodiče a známí, kteří se snaží o prosazení se v místní městské radě, nebo se snaží něčeho dosáhnout. Na začátku knihy umře jeden radní Barry a někteří se snaží dostat na jeho místo v radě. Vede se o to boj a nenávist je cítit na každém kroku. Nakonec se někdo zvolí, ne všichni jsou z toho rádi, řeší se problém Polí a jejich přepsání zpět k Yarvilu, nebo jestli mají zůstat pod Pagfordem. Setkáme se zde s mnoha problémy dnešní doby a to s podváděním, homosexualitou, závislostí na různých návykových látkách, sebepoškozováním a šikanou apod.
     Na konci se stane zvrat, když se Robbie utopí, když na něj Krystal nedávala dostatečný pozor, skočí pro něj Sukvinder, která se tím stane hrdinkou a oblíbenější. Jen škoda, že Robbie musel umřít. A kvůli vinně za jeho smrt se Krystal rozhodla ukončit i svůj život předávkováním. Na mnoho lidí tato tragická událost dolehla a byli z toho velmi smutní.

     Knihu jsem četla opravdu dlouho skoro třičtvrtinu roku, protože jsem se prostě ne a ne donutit to dočíst, nakonec jsem šla po kouscích a povedlo se mi to!!! Na začátku jsem se hrozně ztrácela v lidech, nepamatovala jsem si kdo ke komu patří a co dříve udělal. Proto mě to asi odrazovalo už od začátku. Konec jsem takový nečekala, trochu mi to přišlo, že už to chtěla autorka ukončit, mohlo to skončit daleko lépe a ne tragicky. 
Četl jste někdo?
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)