pondělí 20. října 2014

Nezapomenutelná cesta

     Moje oficiálně první kniha čtená jako ekniha, kterou jsem nyní přečetla a hned Vám píši recenzi. A hned to musí být další Sparks, protože jsem po něm měla už absťák. :D

zdroj: http://www.martinus.cz/?uItem=59633

Kniha: Nezapomenetelná cesta
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 140 (jako ekniha)

Můj názor na knihu:
     Kniha je o Landonovi a Jamie, kteří se do sebe zamilují. Landon je kluk, který zná hodně lidí a kterého nikdo neudrží na řetězu. Jamie je úplný opak, je uzavřená do sebe, je věřící a velmi chytrá. Landon ji pozve na ples, protože všechny dívky, které by chtěl pozvat už byli zadané. Tak proto se zeptal Jamie. Jejímu otci se to moc nelíbilo, ale nakonec šli spolu na ples. :)
     Jamie chtěla od Landona slib, že se do ní nezamiluje. Oba chodili na hodiny drama, ve které před Vánoci nazkoušeli hru, kterou napsal Jamiein otec farář o anděli. Jamie hrála anděla a Landon hlavní mužskou roli. Když ji uviděl poprvé v šatech a namalovanou, uvědomil si, že ji opravdu miluje. Jamie pomáhala v sirotčinci, chodila tam rozveselovat děti, pořádala pro ně i sbírku. Jamie si celou dobu uvědomovala, co k ní Landon cítí. 
     Landon dal Jamie k Vánocům nový svetr a ona jemu svoji starou Bibli, kterou dříve měla její matka, než zemřela. Když spolu začali chodit, užívali si přítomnost toho druhého. A pak Jamie řekla Landonovi, že je nemocná, že jí před několika měsíci diagnostikovali leukémii. Landonovi se už dříve zdálo, že ztrácí sílu, ale Jamie nikdy neztrácela svoji víru v Boha. 
     Jamie byla nucena přestat chodit do školy a být jen doma, aby měla klid a pohodlí, když byla unavená a nemocná. Landon za ní chodil co nejčastěji mohl a četli si spolu v Bibli a hovořili o tom. Landon cítil, že by mohl udělat ještě víc, ale dlouhou dobu nemohl přijít na to co. Až mu to poté došlo a došel Jamieina otce a Jamie požádat o ruku. A co nejdříve byla svatba, kterou si Jamie tak moc přála zažít... 
     Celý příběh vypráví starší Landon, který na Jamie velmi často myslí, protože ona ho zachránila, díky ní se z něj stal takový člověk, jakým je dnes... 

     Kniha se mi moc líbila, posledních cca 50 stran jsem četla jedním dechem a nemohla jsem přestat. Měla jsem ji déle rozečtenou v mobilu, až nakonec jsem ji musela co nejrychleji dočíst. Podle knihy byl natočen také film DLOUHÁ CESTA (Walk to remember), který je jeden z mých nejoblíbenějších, sice se příběh opět trochu liší, ale tak to už prostě bývá. Jsem ráda, že jsem si konečně mohla přečíst i jeho knižní předlohu. :) 
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)