pondělí 4. srpna 2014

Milý Johne

     Asi po 8 dnech jsem dočetla během dovolené (proto neaktivita) další knihu, tentokrát Milý Johne od Nicholase Sparkse. Konečně moje první přečtená kniha od tohoto autora, dlouho jsem se k ní odhodlávala, až jsem si ji koupila v bazaru za 110 Kč i s poštovným... :) A protože film je jeden z mých nejoblíbenějších, musela jsem hned začít číst. 


Obálka knihy

Kniha: Milý Johne
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 268

Můj názor na knihu:
     John je voják, šel do armády už před více jak 2 lety, vždy v létě jezdí domu za otcem na dovolenku. Savanah je studentka speciální pedagogiky a v létě pomáhá stavět domy potřebným lidem ve městě, kde se narodil John. Poznají se netradičně a to když John skočí Savannah pro kabelku, která jí omylem vypadla do moře. Savannah je mu moc vděčná, protože tam měla všechny své doklady, fotky a peníze.
     Od prvního okamžiku si spolu skvěle rozuměli, ona ho pozvala na party, povídali si spolu o životě apod. Oba se do toho druhého ihned zamilovali, trávili spolu co nejvíce času, John jí představil svého otce, s kterým si John nikdy neměl moc říct, jeho otec je hodně uzavřený a zajímá se jen o svoji sbírku mincí. Savannah na jeho otci poznala, že není jako ostatní, že pravděpodobně má autismus nebo podobnou diagnózu. Ale John o tom nechtěl nic slyšet, nakonec to přijmul a pochopil celý otcův vztah k němu a k mincím. 
      John pak musel zpět do armády, slíbili si, že si budou psát dopisy a že při každém úplňku se oba budou dívat na měsíc. Rok jim dopisování jakš takš stačilo, potom přijel opět John na dovolenku, trochu se pohádali, ale nakonec vše dobře dopadlo a Savannah prožila své poprvé. Zbýval jim poslední půl rok a pak měl John odejít z armády. Bohužel se zrovna stal atentát na Dvojčata v New Yorku a John si prodloužil službu o další roky. Savannah z toho byla smutná, postupem času psala dopisy méně často a byly obsahově jiné, nebyly tak milující jako dříve. Až mu nakonec napsala, že si našla bohužel jiného muže, ale že Johna bude vždy milovat a nelituje toho co se mezi nimi stalo. 
     Johnův otec stárnul, byl nemocný, až postupem času se o sebe sám nemohl postarat, John mu zařídil pomoc od sousedky, ale pak to s ním bylo pořád horší. Nakonec ho musel ubytovat v domově pro seniory, kde po několika měsících umřel. John poté jel zařizovat pohřeb a další potřebné věci, ale po pohřbu ho to táhlo za Savannah. Dojel za ní do jejího domu, po té době už se vdala a zařídila si ranč pro postižené děti. John pak zjistil, že její manžel je Tim, její kamarád od dětství. Bohužel je ale nemocný, má vážnou rakovinu, jeho bratr Alan je autistický a Savannah se teď musí o vše starat sama. A je z toho hodně vyčerpaná, shání peníze, protože by Tim potřeboval speciální léčbu. Tim mu také řekl, že vidí Savannah, jak ho stále miluje a že i John miluje ji. 
     Protože John zdědil po otci všechny jeho sběratelské mince, později zjistil že mají vysokou hodnotu, nakonec je prodal a anonymně je poslal na Timův účet, aby mohl na speciální léčbu. A aby byla Savannah opět šťastná. 

     Bohužel jsem zase dříve viděla film, než jsem se dostala ke čtení, ale i tak mám ráda jak knihu, tak film. Oboje je skvěle zpracované, děj je stejný, jen pár detailů ve filmu chybí. Kniha je opravdu skvělá, jako můj první Sparks se mi opravdu moc líbila. Četla jsem ji sice déle jak týden, ale jenom proto, že jsem na dovolené byla většinou unavená a při čtení se mi zavírali oči. :D Rozhodně si ji přečtěte a podívejte se i na film, protože Channing Tatum je prostě super herec... :) Doporučuji jako hezké letní čtení na dovolenou, k moři nebo jen tak na zahradu. 


Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)