pondělí 7. října 2013

Terapie láskou

   Když je čas a nálada, tak si ráda něco málo přečtu, jak jsem tu už psala. Poslední dobou bohužel nebyl čas. Ale i tak jsem konečně začala číst a dočetla Terapii láskou. Čtení je pro mě osobně, něco jako terapie. Proč? Odreaguji se od problémů teď a tady a ponořím se do děje knížky. Pokud tedy nemám zrovna šanci odjet někam pryč, co nejdál od problému. Občas samozřejmě i ta nálada není nejlepší. 
   Dost stěžování a začátek psaní! Takže knížku Terapie láskou jsem si půjčila z knihovny, protože jak jsem psala tady, film se mi líbil. 
:)
   Na první pohled je knížka tlustší s 270 stranami, ale upozorňuji, že má docela velká písmena a krátké kapitoly. Opět tu je problém, že film je víc jak z půlky napsán jinak než kniha. Sice jsem si na to už celkem zvykla, ale štve mě to vždycky!!! 
   Takže co je jinak? Seznámí se, začnou běhat a později tancovat, ano zatím vše dobře. Ale jak dlouho byl Pat v ústavu? Podle knihy skoro 4 roky, podle filmu 8 měsíců. To je docela velký rozdíl! A navíc si skoro nic z té doby nepamatuje. V knize spolu běhají dlouhou dobu, než začnou zkoušet tancovat. Až po soutěži mu Tiffany dává dopisy od ''Nikky'', které vlastně psala nakonec ona, protože Nikky se s ním nikdy nechce a nesmí vidět. Navíc už je znovu vdaná a má 2 děti. Ve filmu Pat dostával dopisy během tancování a na soutěž přišla Nikky. Pak je tu ta zápletka se sázkou, která v knize úplně chybí. V knize řekne Tiffany Patovi, že ho miluje a ve filmu si to Pat začne myslet před soutěží, když ona začne žárlit na Nikky. Poté si i on uvědomí, že ji miluje. 
   To je jen pár ''drobných'' detailů, které jsou jinak. No dobře jsou to docela dost důležité části, které tu chybí/jsou jinak. Přesto se mi knížka líbila a možná bych řekla, že kdyby byl film přesně podle ní byl i film, bylo by to lepší.
Četli jste ji už taky nebo se na ni chystáte?
Jane

2 komentáře:

  1. Nečetla a ani nechystam...myslim, že je pro mě nemožný nejdřív vidět film a pak až číst knížku, vadí mi, že už mam všechno zvizualizovaný podle filmu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já většinou ráda srovnávám film a knihu... :) Ale občas mě to naštve!

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář... :)