pondělí 24. února 2014

ZOH Soči 2014

     Trochu netradiční téma, ale na druhou stranu proč o tom nenapsat? Doufám, že nejsem jediná, kdo se za posledních 14 dní díval skoro nepřetržitě na ZOH v Soči. Sice nejsem nijak extra sportovně založená (=vůbec), ale když je v televizi Mistrovství světa v hokeji nebo v atletice, tak se dívám. Olympiádu v Londýně jsem také sledovala, dokonce jsem na ní psala i seminární práci na tělocvik! :D Takže letošní zimní olympiádu jsem si také samozřejmě nemohla nechat ujít. A ti všude přítomní maskoti byli hezký... :)
Maskoti her, hodně lidí mělo na sobě čepice s nimi!
     Letošní olympiáda byla hodně netradiční a proč? No byla v přímořském letovisku, kde vládne i v zimě dost teplé počasí, ale o několik kilometrů dál jsou hory a Krásná Poljana, kde se poté odehrávala většina venkovních sportů. 
     Přiznám se, že jsem neviděla celý zahajovací ceremoniál, ale zrovna tohle na fotce jo. Trochu jim asi selhala technika a jeden kruh se jim neotevřel. Nebo to snad byl záměr? :D A na ukončení her si z toho dokázali udělat srandu, tak to zopakovali. To jsem taky neviděla celé, po chvíli mi to prostě přišlo docela nudný. 
Nepovedený začátek
     Fandila jsem o sto šest a občas jsem si i zanadávala, ale to k tomu přece patří... :D V pořadí národů jsme skončili na hezkém 15 místě ze všech 88 států světa, které se kvalifikovali. Jak určitě všichni víte, naši sportovci získali 8 medailí (2 zlaté, 4 stříbrné a 2 bronzové)!!! 
Naše výprava
     Docela hodně se mi líbili naše bundy se znaky (srdce) od Muchy, který jak víte, je můj oblíbenec. :) Ty kšandy tam být nemuseli, na druhou stranu čepice se taky celkem povedly...
     Největším překvapením byli asi naši biatlonisté, kteří získali 5 medailí. Nejúspěšnější byl Ondřej Moravec, který získal 2 stříbra (ve smíšené štafetě a ve stíhacím závodě na 12,5 km) a bronz ve sprintu na 10 km. 
Ondřej Moravec
Další je Gabriela Soukalová, se dvěma stříbry (smíšená štafeta a v závodě s hromadným startem na 12,5 km), Jaroslav Soukup má stříbro (smíšená štafeta) a bronz (ze sprintu na 10 km) a poslední úspěšná biatlonistka je Veronika Vítková s předcházejícími jela smíšenou štafetu a získala také stříbro.
Naši borci biatlonoví ! ! !
     Jako další medailistka se už před Soči očekávala Martina Sáblíková. A jak se čekalo, tak se stalo. Martina byla stříbrná na rychlo-bruslařské trati na 3000 metrů, kde ji předjela ''jen'' jedna Nizozemka. (Nizozemci celkově skoro pořád kralovali v rychlobruslení.) Ale až poté následovala ta její lepší disciplína na 5000 metrů, v té jela v předposlední dvojici a poté čekala, jestli ji někdo předjede. Nestalo se tak. A Martina vyhrála svoje další olympijské zlato v kariéře.
Zlato a stříbro
     Jako naše další zlatá medailistka se předvedla Eva Samková se svým knírem, která dojela jako první od kvalifikačních jízd až do finále, kde to zopakovala. A pak dováděla jak malé dítě... :D 

Doufám, že se vám tenhle článek líbil, trochu jsem do toho byla zažraná, tak jsem se s tim musela pochlubit i tady na blogu. :)
Jane
  

   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)