pátek 14. listopadu 2014

Čtení knihy ve slovenštině

     Poprvé a asi né naposledy se ke mně dostala kniha ve slovenštině. Proč? Protože zrovna tato kniha, pokračování knihy kterou jsem nedávno četla a tady ještě bohužel nevyšla. Tou slovenskou knihou je Iba jeden rok od Gayle Formanové. V létě jsem četla Jen jeden den (recenze) a protože tato kniha u nás má vyjít až v dubnu, ukecala jsem kámošku a ona mi ji koupila na Slovensku koupila. :)
     Ve škole máme pár slovenských profesorů, takže pro mě není skoro žádný problém to číst. Někomu to možná může dělat problém, ale snad ne tak moc veliký. Občas nerozumím nějakému slovu, ale od toho jsou internetové slovníky a v rychlosti se dopídím toho, co dané slovo znamená. A pokud mi ze slovenštiny už začíná hrabat, jednoduše na chvíli přestanu číst, nebo se k tomu vrátím další den. 
     Těším se, až knihu dočtu, už jsem za 2/3 knihy, takže konec se blíží. Bohužel/bohudík??? Nevím jestli víte jak je toto pokračování napsané, ale v USA jsou 2 knihy a jedna ekniha, která je pokračováním a ukončením knih a jmenuje se Just one night. Jsem hrozně moc zvědavá, jestli to na konci této knihy bude nebo ne. V českém vydání se to snad plánuje.
     Každopádně mám stejně v plánu si koupit i české vydání Jen jeden rok od Yoli, protože to chci přečíst znovu i v češtině. :) 
Co vy a slovenské knihy?
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)