sobota 28. března 2015

Dlouhá cesta dolů

    Tak po opět delší době jsem zase jednou něco přečetla. :) Tentokrát je to kniha Dlouhá cesta dolů, koupila jsem si ji jako vyřazenou z knihovny za 10 Kč. Proč? Protože film se mi celkem líbil (minirecenze), tak jsem se rozhodla si ji přečíst. Já vím blbý způsob, ale proč ne?

Obálka knihy (ale mám to starší vydání)

Kniha: Dlouhá cesta dolů
Autor: Nick Hornby
Počet stran: 280

Můj názor na knihu:
     Takže jak už z plakátu je vidět, příběh je o 4 lidech (Martin, Maureen, JJ a Jess), kteří se náhodou sejdou na jednom mrakodrapu na Silvestra už po půlnoci, takže na Nový rok. Všichni tam chtěli skočit a spáchat sebevraždu, ale naštěstí si to rozmluvili, nebo spíš tomu i ostatním zabránili. 

     Rozhodnou se pak, že zkusí najít Jessina expřítele Chase ne jedné párty. Také si řeknou, že se budou pravidelně scházet a nakonec se sejdou až na Valentýna a uvidí se, kdo chce ještě spáchat sebevraždu. Mezi tímto časovým obdobím letí na dovolenou, Maureen v životě nikde jinde než v Anglii nebyla, a proto to pro ni bylo velmi náročné. 
     Na Valentýna Martin vymyslí, že by se měli scházet celkem 90 dní od Silvestra, tzn. do konce března. Protože si má aspoň s někým povídat a není tak sám. Jess zorganizovala setkání s jejich rodinami a kamarády, ale dopadlo to celkem katastrofálně. JJ se málem popral s bývalým kamarádem z kapely, Jess utekla, protože se pohádala s rodiči a Martin byl naštvaný, protože jeho expřítelkyně podle něj flirtovala s někým jiným, jen Maureen to vzala dobře a jako poslední tam zůstala. 
     Později každému z nich dojde, že to přece jen nějaký smysl mělo a že jim to také pomohlo. Nikdo z nich už neměl myšlenky vyvádět někdy opět takovou blbost, jako lézt na mrakodrap. 

     No opět jsem trochu zklamaná, protože kniha dopadla jinak než film nebo film dopadl jinak než kniha! Už mě to občas opravdu štve, že to není jednotné, já vím, že je to normální, ale stejně!!! POZOR SPOILERY (Předávkovala se v knize Jess jako ve filmu? Měl Matty infarkt? Chtěl se na Valentýna JJ zabít? A dobrý konec s JJ a Jess.) Kniha se mi četla dobře, je psaná jakoby těmi 4 postavami, každá postava píše několik stran. Píše co si myslí a co se stalo během toho co se stýkali. 
Četl jste to někdo a viděl jste to někdo?
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)