úterý 24. listopadu 2015

Ztracené memoáry Jane Austenové

     Loni jsem si k Vánocům koupila tuto knihu a až teď jsem se k přečtení konečně dostala a měla jsem na tohle čtení náladu. :) A musím říct, že jsem s koupí v bazaru udělala dobře. 

Obálka knihy

Kniha: Ztracené memoáry Jane Austenové
Autorka: Syrie Jameso
Počet stran: 301

Můj názor na knihu:
     Jak už název napovídá, tak to také je, kniha je o Jane Austenové, mé oblíbené autorce. :) Každopádně jsem se na čtení této knihy těšila. Sice je to psané jako fikce o autorce, ale podložené pravými událostmi, které se opravdu staly. V knize se probírá převážně život autorky po smrti jejího otce, kdy ona, její matka a sestra Cassandra neměli finanční prostředky. Museli se ubytovávat u známých a příbuzných aby měli kde bydlet. 
     Dál se také popisuje milostný příběh Jane Austenové s panem Ashfordem, kterého potkala jednoho dne v Lyme. Poté o něm dlouho neslyšela, až se po 2 letech opět setkali, oba do sebe byli zamilovaní, ale samozřejmě byli nějaké překážky, které jim bránili v lásce. On byl zasnoubený s jinou, neřekl jí to, protože se bál, jak bude reagovat. Danná žena pak zasnoubení zrušila a zasnoubila se s jiným, který ji pak napálil a chtěl ji jen pro peníze. 
     Když byl pan Ashford teoreticky volný, řekl to Jane a zasnoubil se s ní, jen museli počkat nějakou dobu, než to oznámili jeho otci. Ten když se to dozvěděl, neměl moc radost, protože celá jeich rodina byla ve finančních problémech a manželství s původní snoubenkou by je z toho zachránilo a nepřišli by o svůj majetek. Když se to Jane dozvěděla, nechtěla, aby on přišel o všechen rodinný majetek kvůli ní. Ale i přes to, že on by to kvůli ní rád postoupil, nakonec se bohužele rozešli každý svým směrem. 

     Kniha se mi opravdu moc líbila, dokonce jsem věřila tomu, že Jane skončí s panem Ashforem, přesto, že vím, že nebyla nikdy vdaná... Rozhodně to byla dobrá koupě. :)  
Doufám, že jste ji taky někdo četl??? :)
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)